19 stycznia 2014 roku mieszkańcy Zręcina pójdą do urn wyborczych, by zagłosować w wyborach uzupełniających do Rady Gminy Chorkówka. 28 października Rada Gminy Chorkówka podjęła uchwałę w sprawie wygaszenia mandatu radnego. Tym samym wybory uzupełniające zarządził Wojewoda Podkarpacki. Aktualizacja: 24.11.2013

Zbigniew Jabłecki
Radny Zbigniew Jabłecki skierował do Przewodniczącego Rady Gminy pismo, w którym oświadczył, że zrzeka się mandatu radnego z przyczyn osobistych. Był radnym kadencji 2010 - 2014. W wyborach do Rady Gminy w 2010 roku uzyskał 244 głosów. Stanowiło to 30.42% ważnych głosów w skali okręgu, startował z Komitetu Wyborczego Stowarzyszenia "Rozwój' w Krośnie.

Do 2 grudnia br. można zgłaszać Komisarzowi Wyborczemu w Krośnie zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego organizacji lub komitetu wyborczego wyborców zamierzających zgłaszać kandydatów na radnego w wyborach uzupełniających do Rady Gminy Chorkówka. Kandydatów na radnych można będzie zgłaszać do 20 grudnia, do godz. 24:00.

W wyborach w 2010 roku o mandaty radnych walczyli oprócz Zbigniewa Jabłeckiego i Mieczysława Markiewicza (który aktualnie posiada ważny mandat do Rady Gminy Chorkówka) jeszcze Bogdan Misiak, Zofia Kut, Kazimierz Korab i Andrzej Biały.

Aktualizacja 24.11.2013

Czytelnicy portalu podesłali dwa komunikaty Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Rzeszowie.

Jak informuje Naczelnik Oddziałowego Biura Lustracyjnego w Rzeszowie Prokurator Tomasz Gawlik, 6 sierpni abr. Sąd Okręgowy w Rzeszowie, w sprawie sygn. akt II K lustr 122/12 uznał, że lustrowany Zbigniew Jabłecki złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Sąd orzekł w stosunku do Zbigniewa Jabłeckiego utratę prawa wybieralności w wyborach do Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego oraz w wyborach powszechnych organu i członka organu jednostki samorządu terytorialnego oraz organu jednostki pomocniczej jednostki samorządu terytorialnego, której obowiązek utworzenia wynika z ustawy, na okres 4 lat, a także zakaz pełnienia funkcji publicznej, o której mowa w art. 4 pkt 2-54 ustawy lustracyjnej, na okres 4 lat. Zbigniew Jabłecki składał oświadczenie w związku z pełnieniem funkcji publicznej radnego Rady Gminy Chorkówka. Orzeczenie nie było prawomocne.

24 października br. Sąd Apelacyjny w Rzeszowie utrzymał w mocy orzeczenie Sądu Okręgowego w Rzeszowie, sygn. akt II Klustr 122/12 z dnia 6 sierpnia 2013 r., stwierdzające, iż Zbigniew Jabłecki złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Orzeczenie jest prawomocne
{jcomments off}

~Parafianka

28-11-2013 22:36 2 2

Szkoda Zbyszka, bo zawsze, gdy się coś we wsi robiło, to go można było zobaczyć, zawsze tylko jego ze sołtysem. A o ile wiem to mamy przecież dwóch radnych czyż nie?
Odpowiedz

~Daro

28-11-2013 21:22 2 2

[quote name="kaja"]Są i byli radni, którzy w ząb nic nie robili, tylko diety pobierali. Robotę za nich odwalali inni radni oraz sołtysi wsi. Pan Zbyszek pracował, to pobierał dietę sprawiedliwie. Niech oddają Ci, którzy nic nie robią. A może za dużo jest radnych, skoro niektórzy nic nigdy nie zrobili, tylko po prostu są?[/quote]

Dokładnie - bycie radnym to nie tylko pokazywanie się na imprezach. Szkoda, że Zbyszek już nie jest radnym - przynajmniej jeden kompetentny był.
Odpowiedz

~Krzych

28-11-2013 20:43 2 2

Komusze ścierwo nie ma tożsamości, to pluje na innych, bo o sobie nie ma nic dobrego do powiedzenia!
Odpowiedz

~Maria

28-11-2013 20:35 2 2

Dokładnie, czerwoni są wszędzie dziś nadal i tylko psują nam świat. Może dawniej były bardziej widoczne podziały, ale się szanowało wypracowaną pozycję. A dziś słoma wystaje z butów, a na salony ktoś wchodzi. Z czym do ludzi. Nikogo nie chcę tu bronić, ale po wiośnie ludów w Galicji już nie było pańszczyzny, więc nie czepiajcie się tych rodzin lepiej urodzonych, bo tylko nieliczni sobie wtedy poradzili. To historia szanowny "kogucie". Jak się spalił Nienaszów, czy Faliszówka, to gdzie Ci ludzie szli pracować, jak nie na dwory (czasem nawet i do chłopów bogatszych), żeby tylko mieć ciepły kąt. Nawet nie na rękę było przyjąć szlachcie i bogatszym chłopom tyle bezdomnych, ale miało się wtedy w dobrym wychowaniu pomaganie. Komuchy dobrego wychowania nie mają, tylko patrzą się na czubek własnego nosa i to oni kradli pieniądze innym!
Odpowiedz

~Ziorg

28-11-2013 20:16 2 2

Oj komusze ścierwa głosy podnoszą. Nie udało się tego paskudztwa po 89 wyplenić i mamy to co mamy. W innych krajach udało się karierowiczów na dalszy plan odsunąć, niestety u nas okrągły stół im zapewnił im dobrobyt i ciepłe posadki. A chamstwo jak to chamstwo, rewolucyji pragnie, rewolucyją się podnieca. Wstyd.
Odpowiedz

~Ewa

28-11-2013 20:12 2 2

Dokładnie, nawet bez wyroku powinien za darmo odpracować ludziom to, z czego żyli jego rodzice, dziadkowie, pradziadkowie itd. Pełno parobków mieli w tej rodzinie (ze strony ojca może mniej, ale ze strony matki, to tam pracowało pełno ludzi za pół-darmo. A z czegoś ci ludzie musieli żyć, więc zadowalali się byle czym. Skoro ja odpowiadam za swoje dzieci, rodziców, to niech nie będzie wyjątków.[/quote]

Jaki pseudonim, taki poziom komentarza - bełkot wprost z kurnika! Oj kogucie kogucie - jeśli nie wiesz, z której strony dziobać tę rodzinę, to lepiej zamilcz, bo robisz z siebie pośmiewisko. Aaa, i nie ruszaj zmarłych, bo ci kiedyś pogrożą z góry i nie będziesz już takim kogucikiem!
Odpowiedz

~kogut

28-11-2013 19:45 2 2

[quote name="mieszkaniec"]REASUMUJĄC TĘ DYSKUSJĘ.
Jeżeli ex-radny chce zachować chociaż resztkę honoru i godności - niech przekaże wszystkie pobrane z naszych podatków diety radnego (a uzbierało się tego ładne kilkanaście tysięcy) na jakiś zbożny cel (np. szlachetna paczka).[/quote]

Dokładnie, nawet bez wyroku powinien za darmo odpracować ludziom to, z czego żyli jego rodzice, dziadkowie, pradziadkowie itd. Pełno parobków mieli w tej rodzinie (ze strony ojca może mniej, ale ze strony matki, to tam pracowało pełno ludzi za pół-darmo. A z czegoś ci ludzie musieli żyć, więc zadowalali się byle czym. Skoro ja odpowiadam za swoje dzieci, rodziców, to niech nie będzie wyjątków.
Odpowiedz

~kaja

28-11-2013 19:38 2 2

Są i byli radni, którzy w ząb nic nie robili, tylko diety pobierali. Robotę za nich odwalali inni radni oraz sołtysi wsi. Pan Zbyszek pracował, to pobierał dietę sprawiedliwie. Niech oddają Ci, którzy nic nie robią. A może za dużo jest radnych, skoro niektórzy nic nigdy nie zrobili, tylko po prostu są?
Odpowiedz

~Ewa

28-11-2013 17:11 1 3

[quote name="mieszkaniec"]REASUMUJĄC TĘ DYSKUSJĘ.
Jeżeli ex-radny chce zachować chociaż resztkę honoru i godności - niech przekaże wszystkie pobrane z naszych podatków diety radnego (a uzbierało się tego ładne kilkanaście tysięcy) na jakiś zbożny cel (np. szlachetna paczka).[/quote]

REASUMUJĄC TEN KOMENTARZ:
To są pieniądze, które się należą p. ex-radnemu jak za przeproszeniem psu buda. Pracował, starał się, brał czynny udział w życiu wsi, więc dostał zapłatę. Takie jest prawo - nikomu tych pieniędzy nie zabrał! Ale jeśli ty masz taki gest to startuj i przekaż kasę na szlachetną paczkę, albo na co tam sobie żywnie zamarzysz. Jeśli w wyborach złożysz oświadczenie, że dietę radnego przeznaczysz na zbożny cel jako pierwsza na ciebie zagłosuję! A honoru to nie mają ci, co to tylko brać potrafią, a nic nie robią!
Odpowiedz

~mieszkaniec

28-11-2013 16:58 3 2

REASUMUJĄC TĘ DYSKUSJĘ.
Jeżeli ex-radny chce zachować chociaż resztkę honoru i godności - niech przekaże wszystkie pobrane z naszych podatków diety radnego (a uzbierało się tego ładne kilkanaście tysięcy) na jakiś zbożny cel (np. szlachetna paczka).
Odpowiedz

~ziom

28-11-2013 16:37 2 2

do " kac" ! taka sobie rada ; nie pisz ksiązki !!! najpierw się naucz polskiej pisowni !!!
Odpowiedz

~kac

27-11-2013 20:01 2 3

Pani Barbaro ja ksiazke tez moge napisac, ale szanuje ludzi ktorzy wiedzom co to jest prawdziwa praca fizyczna. Ladnie ubrac to sie i ja moge i powiedziec ladne rzeczy. Ja swoich pradziadow nie ruszam z grobu, bo juz dawno umarli. Ich czas minal. Ostatni beda pierszymi.
Odpowiedz

~Barbara

27-11-2013 13:48 2 3

Drogi "kac", naucz się pierwsze pisać poprawnie. Założę się, że nic nie osiągnąłeś w życiu i zazdrościsz innym. Dawniej były podziały, ale czy i dziś ich nie ma? Ma Pan lepiej, ale ma Pan tanie towary zza granicy, gdzie ludzie muszą pracować jak 100 lat temu u nas. Nie da się żeby wszyscy byli równi. Dawniej byliśmy prawie samowystarczalni, ponieważ mieliśmy własną siłę roboczą i towary. Wszystkie uszczypliwe komentarze pochodzą na pewno w bardzo przeciętnych rodzin z problemami i kompleksami. Nikt nie szczyci się z tej rodziny pochodzeniem, tylko jak powiedział mi kiedyś syn radnego, po prostu pamiętają i szanują tych, którzy byli przed nimi, bo nikt nie chce być zapomniany. Napisał też cudowną książkę, którą przeczytałam jednym tchem. Tak mądrych, kulturalnych i obytych ludzi nam brakuje w Zręcinie. Nie wstydzę się, że tu mieszkam, choć nie jestem ze Zręcina. Wierzę, że nie wszyscy są źli, ale nie pozwolę obrażać ludzi czynu, a nie pustosłowia!
Odpowiedz

~kac

27-11-2013 11:51 2 3

A myslalem ze arystokratow już dawno wytempili, ale widac, ze jeszcze nie wszystkich. Koniec panoszenia. Wszyscy sa rowni, nie ma tytulow, herbow, przywilejow, koneksji. Koniec z kultem lepiej urodzonych, kazdy ma takie samo sdanie, nie zalerznie ile by mial pieniendzy, ziemi i jakie wyksztalcenie! Dobrze ze dalej robia porzadek, bo mamy XXI wiek, a nie sredniowiecze.
Odpowiedz

~lilia

27-11-2013 09:53 2 2

[quote name="kobic"][quote name="toma"]
Nie zdziwilbym się jakby to byla bliska rodzina Tuska. Tylko tego gada jeszcze nie ukarali. Ale wszystko do czasu. Skoro aż na IPN-ie piszą, to musi cos w tym byc. Nawet w kazdej plotce ziarno prawdy tkwi. Na początku uwierzylem, ze z przyczyn osobistych, a teraz, jak widzę, że uzupełniono artykul, to wszystko inaczej wyglada.[/quote]
I na pewno majstrował coś 10 kwietnia[/quote]

Ale chamstwo! Żałosny jesteś ty i ten twój komentarzyk! Całkowicie nie na miejscu.
Odpowiedz

~kobic

26-11-2013 23:28 2 3

[quote name="toma"]
Nie zdziwilbym się jakby to byla bliska rodzina Tuska. Tylko tego gada jeszcze nie ukarali. Ale wszystko do czasu. Skoro aż na IPN-ie piszą, to musi cos w tym byc. Nawet w kazdej plotce ziarno prawdy tkwi. Na początku uwierzylem, ze z przyczyn osobistych, a teraz, jak widzę, że uzupełniono artykul, to wszystko inaczej wyglada.[/quote]
I na pewno majstrował coś 10 kwietnia
Odpowiedz

~toma

26-11-2013 21:04 2 3

[quote name="kobic"][quote name="Joa..."]No nie moge. Jeszcze dziadków radnego z grobu ruszaja i niestworzone historie pisza. Z tego co ja slyszalam, to nikogo nie wykorzystywał, tylko jeszcze pomagal ludziom znalezc zatrudnienie,ale to nie byla praca biurowa. Qiadomo, ze w kopalni nikt nie ma latwej i czystej pracy. Pozniej nawet rozdawal pieniadze poszkodowanym rodzinom przez wojne, a ze przy okazji trwonil swoj majatek na inne rzeczy, to juz byl jego przywilej. Argumenty jakie tutaj czytam scinaja mnie z nog. Masakra.[/quote]
Może to był Dziadek z Wrmahtu...;)[/quote]

Nie zdziwilbym się jakby to byla bliska rodzina Tuska. Tylko tego gada jeszcze nie ukarali. Ale wszystko do czasu. Skoro aż na IPN-ie piszą, to musi cos w tym byc. Nawet w kazdej plotce ziarno prawdy tkwi. Na początku uwierzylem, ze z przyczyn osobistych, a teraz, jak widzę, że uzupełniono artykul, to wszystko inaczej wyglada.
Odpowiedz

~zniesmaczona

26-11-2013 20:50 2 3

Co za paranoja! Tak się uczepić nie jednego człowieka, ale całej rodziny. Kompleksy i złośliwości rodzą się tylko z własnych braków. Niech każdy siejący fałszywe pobudki, a będący pewnie jeszcze bardzo kościelnym, uderzy się w pierś i zapyta, czy ma czyste sumienie i czy dobrze postępuje w związku z takim czymś! Amen!
Odpowiedz

~teraz

26-11-2013 20:45 2 3

Dodam, że mojej dalszej śp. sąsiadce dał nawet pieniądze na nowy dom, kiedy im się spalił w czasie wojny jeden... to są dobrzy ludzie, kto dziś miałby taki gest?
Odpowiedz

~teraz

26-11-2013 20:39 1 4

Mój dziadek też pracował u dziadka eks-radnego. Nie była to łatwa praca, ale za przywiezione pieniądze można było godziwie żyć. Że też dopiero jakiś wnuk/wnuczka wyciąga wymyślone brudy, że ktoś był wykorzystywany!
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.