19 stycznia 2014 roku mieszkańcy Zręcina pójdą do urn wyborczych, by zagłosować w wyborach uzupełniających do Rady Gminy Chorkówka. 28 października Rada Gminy Chorkówka podjęła uchwałę w sprawie wygaszenia mandatu radnego. Tym samym wybory uzupełniające zarządził Wojewoda Podkarpacki. Aktualizacja: 24.11.2013

Zbigniew Jabłecki
Radny Zbigniew Jabłecki skierował do Przewodniczącego Rady Gminy pismo, w którym oświadczył, że zrzeka się mandatu radnego z przyczyn osobistych. Był radnym kadencji 2010 - 2014. W wyborach do Rady Gminy w 2010 roku uzyskał 244 głosów. Stanowiło to 30.42% ważnych głosów w skali okręgu, startował z Komitetu Wyborczego Stowarzyszenia "Rozwój' w Krośnie.

Do 2 grudnia br. można zgłaszać Komisarzowi Wyborczemu w Krośnie zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego organizacji lub komitetu wyborczego wyborców zamierzających zgłaszać kandydatów na radnego w wyborach uzupełniających do Rady Gminy Chorkówka. Kandydatów na radnych można będzie zgłaszać do 20 grudnia, do godz. 24:00.

W wyborach w 2010 roku o mandaty radnych walczyli oprócz Zbigniewa Jabłeckiego i Mieczysława Markiewicza (który aktualnie posiada ważny mandat do Rady Gminy Chorkówka) jeszcze Bogdan Misiak, Zofia Kut, Kazimierz Korab i Andrzej Biały.

Aktualizacja 24.11.2013

Czytelnicy portalu podesłali dwa komunikaty Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Rzeszowie.

Jak informuje Naczelnik Oddziałowego Biura Lustracyjnego w Rzeszowie Prokurator Tomasz Gawlik, 6 sierpni abr. Sąd Okręgowy w Rzeszowie, w sprawie sygn. akt II K lustr 122/12 uznał, że lustrowany Zbigniew Jabłecki złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Sąd orzekł w stosunku do Zbigniewa Jabłeckiego utratę prawa wybieralności w wyborach do Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego oraz w wyborach powszechnych organu i członka organu jednostki samorządu terytorialnego oraz organu jednostki pomocniczej jednostki samorządu terytorialnego, której obowiązek utworzenia wynika z ustawy, na okres 4 lat, a także zakaz pełnienia funkcji publicznej, o której mowa w art. 4 pkt 2-54 ustawy lustracyjnej, na okres 4 lat. Zbigniew Jabłecki składał oświadczenie w związku z pełnieniem funkcji publicznej radnego Rady Gminy Chorkówka. Orzeczenie nie było prawomocne.

24 października br. Sąd Apelacyjny w Rzeszowie utrzymał w mocy orzeczenie Sądu Okręgowego w Rzeszowie, sygn. akt II Klustr 122/12 z dnia 6 sierpnia 2013 r., stwierdzające, iż Zbigniew Jabłecki złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Orzeczenie jest prawomocne
{jcomments off}

~SuchyWilk

01-12-2013 21:07

Komentarz usunięty przez moderatora.

~Ewa

01-12-2013 20:56 2 2

A niech je nawet brylanty! Byle kto nie może tego robić, więc widocznie zasługuje. Przeciętni ludzie, do których sama należę, zawsze będą pluć, ale na szczęście nie wszyscy. Zajmijcie się proszę własnym życiem, bo skoro on mógł, to pewnie i Ty możesz! Ja podziwiam takich ludzi.
Odpowiedz

~przesada

01-12-2013 20:49

Komentarz usunięty przez moderatora.

~HIT HIT HIT!!!!

01-12-2013 20:38

Komentarz usunięty przez moderatora.

~Ewa

01-12-2013 16:34 4 1

My wierzymy w ludzi, a nie wadliwe systemy. Kto jak kto, ale Zbyszek nie może być winny, bo został za dobrze wychowany, pochodzi z szanowanej rodziny, która zawsze pomagała innym. Tak też wychował swoje dzieci. Ci ludzie coś działają. Zgadzam się z przedmówczynią, że wielu ludzi niesprawiedliwie ponosiło kary, żeby ukryć prawdziwych przestępców (którzy chodzą wolno!). Niestety wszyscy krytycy mają kompleksy na własnym poziomie i to wpływa na innych. Szkoda tylko, że dzieci z takich rodzin albo niszczą Zręcin, albo po prostu nic nie działają. Życie człowieka nie jest tylko życiem, rozmnażaniem, pracą i śmiercią.
Odpowiedz

~FFFUUUU

30-11-2013 21:01 2 2

Jak pod....dalał 15-20-30 lat temu i był TW a teraz był dobrym radnym to jest podp...dalaczemczy czy może ŚWIĘTYM.Jak wyrok sądu to mało to czego wam potrzeba.DOWODÓW MIŁOŚCI a może ANTKA MACIAREWICZ.Tak czytając te komentarze to jakaś lepsza rasa w Zrecinie zamieszkuje, wykształcona ,majętna .Normalnie to wstyd a wy wychwalacie gostka, a może ktoś miał przeje..ne przez takiegoTW.
Odpowiedz

~Lilka

30-11-2013 17:57 2 2

[quote name="Krzy"][quote name="Hajder"]Szkoda to jak do studni krowa narobi, bo ani g.ó.w.n.a ani wody. Komunistyczne ścierwa zasługują tylko na sznur albo kulę w łeb. Ilu porządnych ludzi pochowało członków rodziny, ilu nawet tego nie mogło zrobić a kości ich bliskich poniewierają się po bezimiennych grobach bo zafajdani karierowicze "umacniali przewodnią rolę partii". Cieszcie się komusze pomioty, że jedyną karą jak was spotyka jest odsunięcie od koryta. Bo jakby was sprawiedliwie rozliczyli to byście gorzko zapłakali.[/quote]

Czemu same negatywne oceny zdobył ten komentarz, skoro wcześniejsze punktowały na plus, a też dotyczyły komuchów? Mój mąż powiedział, że tych, co są komuchami i ci, którzy zrobili to Zbyszkowi, powywieszałby za jaja przy ludziach![/quote]

Brawo dla męża, zgadzam się w 100%!!!!!!!!!
Odpowiedz

~Mirek

30-11-2013 17:14 2 2

[quote name="Podkarpackamysl"][quote name="Mirek"]Ja nie wiem kto ile zarabia i nie interesuje mnie kto gdzie jezdzi i gdzie sie uczy ale ty masz z tym widzę duży problem. Każdy jest kowalem własnego losu, zmien robotę jak nie masz na ubrania czy studia.[/quote]

Ja nie chce zarabiac wiencej tylko nie chce zeby ktos kto zarabia podobnie zyl na duzo wyzszym poziomie niz ja.[/quote]

Każdy żyje na takim poziomie na jakim chce. Nie pasuje ci twój poziom życia to miej pretensje do siebie żeś taki niezaradny życiowo. A jak chcesz wyższy poziom życia to się ucz a będzie ci lepiej, zacznij pierwsze od ortografii!
Odpowiedz

~Podkarpackamysl

30-11-2013 17:07 3 1

[quote name="Mirek"]Ja nie wiem kto ile zarabia i nie interesuje mnie kto gdzie jezdzi i gdzie sie uczy ale ty masz z tym widzę duży problem. Każdy jest kowalem własnego losu, zmien robotę jak nie masz na ubrania czy studia.[/quote]

Ja nie chce zarabiac wiencej tylko nie chce zeby ktos kto zarabia podobnie zyl na duzo wyzszym poziomie niz ja.
Odpowiedz

~Mirek

30-11-2013 16:34 3 1

Ja nie wiem kto ile zarabia i nie interesuje mnie kto gdzie jezdzi i gdzie sie uczy ale ty masz z tym widzę duży problem. Każdy jest kowalem własnego losu, zmien robotę jak nie masz na ubrania czy studia.
Odpowiedz

~Podkarpackamysl

30-11-2013 16:28 2 2

[quote name="Mirek"][quote name="Podkarpackamysl"][quote name="Ździch"]To ty jak się podpiszesz? TW "Kaśka" czy numerem teczki?[/quote]

Kazdy kto ma lepiej wspolpracuje. Nie da sie i nie dalo sie zyc w miare wygodnie lub wygodnie z samej pracy. Studia, podroze, ubrania to sa luksusy na ktore zwykly czlowiek nigdy nie mogl sobie pozwolic, a pracy nie mial wcale gorszej niz osoby, ktore mogly sobie na to pozwolic. Mnie to nie obchodzi, bo zyje dla siebie, ale zostaje pytanie: jakim cudem?[/quote]

Ludzie nie przesadzajcie już że studia podróże czy ubrania są w dzisiejszych czasach symbolem luksusu. Są nieodłącznym elementem zycia z którego każdy korzysta. Nie trzeba być multimilionerem żeby się kształcić czy podrózować...[/quote]

To dlaczego jak jedna i druga osoba zarabia podobnie, to tylko jedna moze sobie pozwolic na wiecej???
Odpowiedz

~Mirek

30-11-2013 16:24 3 1

[quote name="Podkarpackamysl"][quote name="Ździch"]To ty jak się podpiszesz? TW "Kaśka" czy numerem teczki?[/quote]

Kazdy kto ma lepiej wspolpracuje. Nie da sie i nie dalo sie zyc w miare wygodnie lub wygodnie z samej pracy. Studia, podroze, ubrania to sa luksusy na ktore zwykly czlowiek nigdy nie mogl sobie pozwolic, a pracy nie mial wcale gorszej niz osoby, ktore mogly sobie na to pozwolic. Mnie to nie obchodzi, bo zyje dla siebie, ale zostaje pytanie: jakim cudem?[/quote]

Ludzie nie przesadzajcie już że studia podróże czy ubrania są w dzisiejszych czasach symbolem luksusu. Są nieodłącznym elementem zycia z którego każdy korzysta. Nie trzeba być multimilionerem żeby się kształcić czy podrózować...
Odpowiedz

~Krzy

30-11-2013 16:16 1 3

[quote name="Hajder"]Szkoda to jak do studni krowa narobi, bo ani g.ó.w.n.a ani wody. Komunistyczne ścierwa zasługują tylko na sznur albo kulę w łeb. Ilu porządnych ludzi pochowało członków rodziny, ilu nawet tego nie mogło zrobić a kości ich bliskich poniewierają się po bezimiennych grobach bo zafajdani karierowicze "umacniali przewodnią rolę partii". Cieszcie się komusze pomioty, że jedyną karą jak was spotyka jest odsunięcie od koryta. Bo jakby was sprawiedliwie rozliczyli to byście gorzko zapłakali.[/quote]

Czemu same negatywne oceny zdobył ten komentarz, skoro wcześniejsze punktowały na plus, a też dotyczyły komuchów? Mój mąż powiedział, że tych, co są komuchami i ci, którzy zrobili to Zbyszkowi, powywieszałby za jaja przy ludziach!
Odpowiedz

~Podkarpackamysl

30-11-2013 16:06 2 2

[quote name="Ździch"]To ty jak się podpiszesz? TW "Kaśka" czy numerem teczki?[/quote]

Kazdy kto ma lepiej wspolpracuje. Nie da sie i nie dalo sie zyc w miare wygodnie lub wygodnie z samej pracy. Studia, podroze, ubrania to sa luksusy na ktore zwykly czlowiek nigdy nie mogl sobie pozwolic, a pracy nie mial wcale gorszej niz osoby, ktore mogly sobie na to pozwolic. Mnie to nie obchodzi, bo zyje dla siebie, ale zostaje pytanie: jakim cudem?
Odpowiedz

~abecadło

30-11-2013 15:52 2 2

Nie jesteście nowocześni, broniąc tę osobę. Ciągle czytam same pochwały, jakby nie można było powiedzieć źle: zupełnie jak służba była wierna swojemu panu 100 lat temu. Upierając się, to i ja mogę na każdego znaleźć same pochwały, ale to są powierzchowności...
Odpowiedz

~Ździch

30-11-2013 14:28 2 2

To ty jak się podpiszesz? TW "Kaśka" czy numerem teczki?
Odpowiedz

~Katarzyna

30-11-2013 13:50 1 4

Tak sobie czytam i tak myślę, że za ekranem monitora to każdy jest specjalistą, każdy "mądruje" pod pseudonimem, ale w bezpośrednim kontakcie sytuacja zmienia się radykalnie. Miejcie odwagę się podpisać, jeśli już kogoś obrażacie i na kogoś plujecie, bądźcie honorowi i jeżeli tutaj nie wstydzicie się wyrażać opinii, wylewać wiadra pomyj, szykanować i krzywdzić kogoś, zróbcie to w realu. Co - to już nie takie proste? Najbardziej śmieszą mnie takie "małe pieski" szczekające za ogrodzeniem, gdzie czują się bezpiecznie, pod ochroną, ale gdy już ktoś ich wypuści, wtedy podkulają ogon i boją się swojego cienia. Wy jesteście tacy sami - za ogrodzeniem, w wirtualnej rzeczywistości wielcy chojracy, a w realu ciche myszki. Osądzić kogoś jest bardzo łatwo, a jeszcze łatwiej bez znajomości faktów. Ale wierzę, że w tej naszej Polsce instytucje publiczne zachowały choć krztę sprawiedliwości i sytuacja niebawem się wyjaśni...
Odpowiedz

~mieszkaniec

30-11-2013 12:14 0 4

REASUMUJĄC TEN KOMENTARZ:
To są pieniądze, które się należą p. ex-radnemu jak za przeproszeniem psu buda. Pracował, starał się, brał czynny udział w życiu wsi, więc dostał zapłatę. Takie jest prawo - nikomu tych pieniędzy nie zabrał! Ale jeśli ty masz taki gest to startuj i przekaż kasę na szlachetną paczkę, albo na co tam sobie żywnie zamarzysz. Jeśli w wyborach złożysz oświadczenie, że dietę radnego przeznaczysz na zbożny cel jako pierwsza na ciebie zagłosuję! A honoru to nie mają ci, co to tylko brać potrafią, a nic nie robią!
REASUMUJĄC
Twój jak widzę towarzysz idol, ex-radny zarobił te pieniądze dopuszczając się KŁAMSTWA lustracyjnego. Tak więc zarobił te pieniądze bazując na oszustwie. A jak ktoś wyłudzi pieniądze kłamiąc, to powinien je oddać i to z odsetkami. Ale założę się, że twój towarzysz nie zdobędzie się na taki gest.To tyle z mojej strony.
Odpowiedz

~Karol

29-11-2013 00:05 1 3

Widzę, że czerwone ścierwa mają dyżury na ch.net :-)
Odpowiedz

~Hajder

28-11-2013 23:56 2 2

Szkoda to jak do studni krowa narobi, bo ani g.ó.w.n.a ani wody. Komunistyczne ścierwa zasługują tylko na sznur albo kulę w łeb. Ilu porządnych ludzi pochowało członków rodziny, ilu nawet tego nie mogło zrobić a kości ich bliskich poniewierają się po bezimiennych grobach bo zafajdani karierowicze "umacniali przewodnią rolę partii". Cieszcie się komusze pomioty, że jedyną karą jak was spotyka jest odsunięcie od koryta. Bo jakby was sprawiedliwie rozliczyli to byście gorzko zapłakali.
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.