19 stycznia 2014 roku mieszkańcy Zręcina pójdą do urn wyborczych, by zagłosować w wyborach uzupełniających do Rady Gminy Chorkówka. 28 października Rada Gminy Chorkówka podjęła uchwałę w sprawie wygaszenia mandatu radnego. Tym samym wybory uzupełniające zarządził Wojewoda Podkarpacki. Aktualizacja: 24.11.2013

Zbigniew Jabłecki
Radny Zbigniew Jabłecki skierował do Przewodniczącego Rady Gminy pismo, w którym oświadczył, że zrzeka się mandatu radnego z przyczyn osobistych. Był radnym kadencji 2010 - 2014. W wyborach do Rady Gminy w 2010 roku uzyskał 244 głosów. Stanowiło to 30.42% ważnych głosów w skali okręgu, startował z Komitetu Wyborczego Stowarzyszenia "Rozwój' w Krośnie.

Do 2 grudnia br. można zgłaszać Komisarzowi Wyborczemu w Krośnie zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego organizacji lub komitetu wyborczego wyborców zamierzających zgłaszać kandydatów na radnego w wyborach uzupełniających do Rady Gminy Chorkówka. Kandydatów na radnych można będzie zgłaszać do 20 grudnia, do godz. 24:00.

W wyborach w 2010 roku o mandaty radnych walczyli oprócz Zbigniewa Jabłeckiego i Mieczysława Markiewicza (który aktualnie posiada ważny mandat do Rady Gminy Chorkówka) jeszcze Bogdan Misiak, Zofia Kut, Kazimierz Korab i Andrzej Biały.

Aktualizacja 24.11.2013

Czytelnicy portalu podesłali dwa komunikaty Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Rzeszowie.

Jak informuje Naczelnik Oddziałowego Biura Lustracyjnego w Rzeszowie Prokurator Tomasz Gawlik, 6 sierpni abr. Sąd Okręgowy w Rzeszowie, w sprawie sygn. akt II K lustr 122/12 uznał, że lustrowany Zbigniew Jabłecki złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Sąd orzekł w stosunku do Zbigniewa Jabłeckiego utratę prawa wybieralności w wyborach do Sejmu, Senatu i Parlamentu Europejskiego oraz w wyborach powszechnych organu i członka organu jednostki samorządu terytorialnego oraz organu jednostki pomocniczej jednostki samorządu terytorialnego, której obowiązek utworzenia wynika z ustawy, na okres 4 lat, a także zakaz pełnienia funkcji publicznej, o której mowa w art. 4 pkt 2-54 ustawy lustracyjnej, na okres 4 lat. Zbigniew Jabłecki składał oświadczenie w związku z pełnieniem funkcji publicznej radnego Rady Gminy Chorkówka. Orzeczenie nie było prawomocne.

24 października br. Sąd Apelacyjny w Rzeszowie utrzymał w mocy orzeczenie Sądu Okręgowego w Rzeszowie, sygn. akt II Klustr 122/12 z dnia 6 sierpnia 2013 r., stwierdzające, iż Zbigniew Jabłecki złożył niezgodne z prawdą oświadczenie lustracyjne. Orzeczenie jest prawomocne
{jcomments off}

~Armagedon

26-11-2013 20:01 2 3

Aż żal czytać niektóre opinie... Wstydzę się, że pochodzę z miejscowości tak zaszczutej ludzkim jadem. Wstydzę się, że jest tu tyle chamstwa, prostactwa i obłudy. Istnieje zorganizowana klika "cnotliwych", co to by chcieli rozgrzeszać wszystkich dookoła, sami mając na sumieniu niejedne przewinienia... I są to zazwyczaj gorliwi katolicy, co to "złożone rączki" traktują jak swój znak firmowy, co to w oczy przyjaciele, a za plecami szuje i matacze, uprawiający nieczystą grę polityczną. Jeżeli walka o stołek radnego ma bazować jedynie na uprawianiu czarnego PR-u, to co taki kandydat ma nam do zaoferowania ja się pytam? Czy szanowny "Stach" i cała reszta świty szuka już "taniego" elektoratu" do kolejnych wyborów? Jakże niskie poczucie własnej wartości muszą mieć ludzie, którzy nie mając swojego życia, wtykają palec w nie swoje sprawy. Obawiam się tylko, że ten palec w najmniej oczekiwanym momencie może zostać przytrzaśnięty... Panie Zbyszku, jesteśmy z Panem! - obiektywni mieszkańcy :)
Odpowiedz

~ktoss

26-11-2013 19:52 1 4

Czemu ta rodzina tyle emocji wzbudza? Mnie oni nie obchodzą, a że innych obchodzą, to albo zazdrość albo to strasznie ciekawy temat od spraw przyziemnych i osobistych.
Odpowiedz

~kobic

26-11-2013 19:36 2 2

[quote name="Joa..."]No nie moge. Jeszcze dziadków radnego z grobu ruszaja i niestworzone historie pisza. Z tego co ja slyszalam, to nikogo nie wykorzystywał, tylko jeszcze pomagal ludziom znalezc zatrudnienie,ale to nie byla praca biurowa. Qiadomo, ze w kopalni nikt nie ma latwej i czystej pracy. Pozniej nawet rozdawal pieniadze poszkodowanym rodzinom przez wojne, a ze przy okazji trwonil swoj majatek na inne rzeczy, to juz byl jego przywilej. Argumenty jakie tutaj czytam scinaja mnie z nog. Masakra.[/quote]
Może to był Dziadek z Wrmahtu...;)
Odpowiedz

~Joa...

26-11-2013 19:31 2 3

No nie moge. Jeszcze dziadków radnego z grobu ruszaja i niestworzone historie pisza. Z tego co ja slyszalam, to nikogo nie wykorzystywał, tylko jeszcze pomagal ludziom znalezc zatrudnienie,ale to nie byla praca biurowa. Qiadomo, ze w kopalni nikt nie ma latwej i czystej pracy. Pozniej nawet rozdawal pieniadze poszkodowanym rodzinom przez wojne, a ze przy okazji trwonil swoj majatek na inne rzeczy, to juz byl jego przywilej. Argumenty jakie tutaj czytam scinaja mnie z nog. Masakra.
Odpowiedz

~Obserwator

26-11-2013 12:35 3 1

No widzisz, taki jest przywilej bogatych, że mogą rządzić, a od pracy mają pracowników. Nie czarujmy się, nikt Twojego dziadka nie zmuszał do pracy u śp. dziadka radnego. A co radny ma do tego? Bo jeśli dobrze liczę to jego na świecie nawet wtedy nie było. Bez przesady, nie oceniaj ludzi przez pryzmat przodków - sam nie chciałbyś być tak oceniany...
Odpowiedz

~Stach

26-11-2013 12:13 3 2

Mój śp. dziadek pracował u dziadka radnego w Ameryce Południowej w kopalni i był wykorzystywany jak niewolnik, a wielki pan palcem nie ruszał, tylko wydawał pieniądze. W tej rodzinie ludzie pracowali do nie tak dawna za pół-darmo, a teraz jeszcze chwalą się pochodzeniem. Tamte czasy się skończyły. I dobrze, bo nie patrzymy się na majątki. Więc "Stokrotko", kupuj więcej ziemi i rośnij w pychę, a przy wyborach i tak będziesz szarakiem.
Odpowiedz

~Łajka

26-11-2013 11:50 3 2

[quote name="Stach"]A może jestem zazdrosny, bo kto mi zabroni? Panoszą się najbardziej w Zręcinie, to ich wreszcie ktoś przemaglował. Od teraz już nie zazdroszczę, bo skończył się mit niby-wspaniałości tej rodziny.[/quo

Akurat do Jabłeckich nie mam nic, normalni ludzie, nie wiem co do nich masz, ale znam wiele niby zacnych zrecinskich rodzin, co to zasiadają wszedzie w pierwszych ławach, a nóż w plecy wbili by ci przy każdej sposobnosci.
Odpowiedz

~Stach

26-11-2013 11:39 3 2

A może jestem zazdrosny, bo kto mi zabroni? Panoszą się najbardziej w Zręcinie, to ich wreszcie ktoś przemaglował. Od teraz już nie zazdroszczę, bo skończył się mit niby-wspaniałości tej rodziny.
Odpowiedz

~tralala

26-11-2013 11:32 3 1

[quote name="Łajka"][quote name="tralala"]Dokładnie, to nie jest sprawiedliwe, że każdy ma równoważny głos w tym kraju. Nie po to się człowiek stara albo docenia starania rodziców, żeby hołota miała równoważne zdanie. Oj tak, polskie sądy są tragiczne. Przekupstwo i kombinowanie, to domena tych, co to nic nie robią, tylko interesują się czymś życiem, albo chcą zrobić przekręt. Sam tego doświadczyłem i nie wierzę w większość wyroków "prawomocnych". Współczuję tej sytuacji wszystkich.[/quote]

Bo tak jest skonstruowany ten świat że kto ma pieniadze ten ma władze i za te pieniadze można wszystko kupić.[/quote]

Nie zawsze Łajko, bo często ktoś nawet potrafi się zapożyczyć, żeby komuś podstawić nogę, a wcale nie musiał być majętny. Taka wyrosła nam mentalność, że pozycja nie zobowiązuje prawie nikogo, bo przez skomplikowane prawo wyrosło bezprawie.
Odpowiedz

~Pierwiosnka

26-11-2013 11:28 3 1

Drogi Lukasie, skończyłam studia i wiem dlaczego tak jest. Dało się za dużą swobodę i wolność dla wszystkich, nawet jeśli ktoś nie zasługiwał. Owoce tego możemy zobaczyć i dziś, a nawet szczególnie dziś.
Odpowiedz

~Łajka

26-11-2013 11:26 3 1

[quote name="tralala"]Dokładnie, to nie jest sprawiedliwe, że każdy ma równoważny głos w tym kraju. Nie po to się człowiek stara albo docenia starania rodziców, żeby hołota miała równoważne zdanie. Oj tak, polskie sądy są tragiczne. Przekupstwo i kombinowanie, to domena tych, co to nic nie robią, tylko interesują się czymś życiem, albo chcą zrobić przekręt. Sam tego doświadczyłem i nie wierzę w większość wyroków "prawomocnych". Współczuję tej sytuacji wszystkich.[/quote]

Bo tak jest skonstruowany ten świat że kto ma pieniadze ten ma władze i za te pieniadze można wszystko kupić.
Odpowiedz

~Lukas

26-11-2013 11:14 3 2

[quote name="Pierwiosnka"]Miernota zawsze ma łatwiej w tym kraju, a kto lepszy, to ma pod górkę. Zaczynam wątpić w demokrację, bo faktycznie narobiło się korupcji, koterii i przeciętności. Ja skończyłam studia, mam własny mały interes i sporo ziemi, więc dlaczego mój głos ma tyle samo znaczyć, co pijaczka spod sklepu, który g...o wie i g...o ma? Zgadzam się, że Pan Zbyszek był dobrym radnym. Wyrok wyrokiem, bo wiem jakie jest polskie sądownictwo. Kto dołki pod kimś kopie, sam w nie wpada. Wytknięcie pochodzenia to bardzo tani chwyt. Jakby było obojętne, to nikt nie pokazywałby kompleksu urodzenia. Ja mogę tylko zazdrościć.[/quote]
Jeżeli skończyłaś studia?,to powinnaś wiedzieć dlaczego Twój głos i jak to nazywasz "pijaczka z pod sklepu" tyle samo znaczy.
Odpowiedz

~tralala

26-11-2013 10:53 3 1

Dokładnie, to nie jest sprawiedliwe, że każdy ma równoważny głos w tym kraju. Nie po to się człowiek stara albo docenia starania rodziców, żeby hołota miała równoważne zdanie. Oj tak, polskie sądy są tragiczne. Przekupstwo i kombinowanie, to domena tych, co to nic nie robią, tylko interesują się czymś życiem, albo chcą zrobić przekręt. Sam tego doświadczyłem i nie wierzę w większość wyroków "prawomocnych". Współczuję tej sytuacji wszystkich.
Odpowiedz

~Pierwiosnka

26-11-2013 10:43 1 3

Miernota zawsze ma łatwiej w tym kraju, a kto lepszy, to ma pod górkę. Zaczynam wątpić w demokrację, bo faktycznie narobiło się korupcji, koterii i przeciętności. Ja skończyłam studia, mam własny mały interes i sporo ziemi, więc dlaczego mój głos ma tyle samo znaczyć, co pijaczka spod sklepu, który g...o wie i g...o ma? Zgadzam się, że Pan Zbyszek był dobrym radnym. Wyrok wyrokiem, bo wiem jakie jest polskie sądownictwo. Kto dołki pod kimś kopie, sam w nie wpada. Wytknięcie pochodzenia to bardzo tani chwyt. Jakby było obojętne, to nikt nie pokazywałby kompleksu urodzenia. Ja mogę tylko zazdrościć.
Odpowiedz

~Zniesmaczony

25-11-2013 22:51 2 3

[quote name="franek"]Zbychu nareszcie sprawiedliwosci stalo sie zadosc . koniec swietej rodzinki w zrecinie . ps. pozdrow romanowa[/quote]

A Ty jesteś pewnie tym, co to w wyborach ze "Zbychem" przegrał i teraz ostrzysz sobie zęby na wygraną, uwłaczając jego rodzinie... Tani chwyt franku, oj tani!
Odpowiedz

~franek

25-11-2013 22:37 2 3

Zbychu nareszcie sprawiedliwosci stalo sie zadosc . koniec swietej rodzinki w zrecinie . ps. pozdrow romanowa
Odpowiedz

~ggggggggggg

25-11-2013 22:27 2 3

[quote name="patryjo"][quote name="ggggggggggg"][quote name="stefan"]wojtek startuj[/quote]

O jakiego Wojtka chodzi?[/quote]
Wojtek jest tylko jeden to jest wielki społecznik Zręcina on dużo zrobił i dużo może Wojtek Ż. Startuj !!![/quote]

A co ten Pan takiego zrobił? Bo pamięć mnie zawodzi chyba....
Odpowiedz

~patryjo

25-11-2013 22:19 3 2

[quote name="ggggggggggg"][quote name="stefan"]wojtek startuj[/quote]

O jakiego Wojtka chodzi?[/quote]
Wojtek jest tylko jeden to jest wielki społecznik Zręcina on dużo zrobił i dużo może Wojtek Ż. Startuj !!!
Odpowiedz

~swojak

25-11-2013 22:11 2 2

[quote name="Elvis"][quote name="Zręcinianin"]Bardzo dobrym był radnym! Realnie podchodził do wielu spraw, wiele spraw załatwił, dbał o interesy wsi jak nikt inny. Przede wszystkim nie obiecywał gruszek na wierzbie, jeśli realnie nie dało się czegoś zrobić. Nikomu nie serwował "kiełbasy wyborczej", jak to robią niektórzy Panowie w Zręcinie, pchający się do władzy za wszelką cenę, nieprzebierający w środkach. Oby tylko wygrał ktoś kompetentny, nie uprawiający polityki, lecz dbający o interesy wsi. Liczę na nowego kandydata, zdroworozsądkowego![/quote]

Zgadzam się w 100%. Niestety, w naszym kraju popiera się miernotę i przeciętność, a jak ktoś robi coś dobrze i dla dobra ogółu, to długo nie pobędzie....[/quote]Ale wystartuj w wyborach i nie będziesz krytykował będzie super ze Zręcina zrobisz Gminę. !!!
Odpowiedz

~ggggggggggg

25-11-2013 19:36 2 3

[quote name="stefan"]wojtek startuj[/quote]

O jakiego Wojtka chodzi?
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.