Zamknięte są wszystkie gabinety lekarzy rodzinnych na terenie Gminy Chorkówka. Pacjentom, którzy nie mogą dostać się od rana do lekarzy, puszczają nerwy.

Pacjenci od rana próbowali zarejestrować się do lekarza rodzinnego. Tylko umierać, do lekarza nie ma szans - mówi starszy mężczyzna szarpiąc za drzwi przychodni w Zręcinie. Oni nie martwią się o ludzi, oni się martwią o siebie - wtórowała mu kobieta spoglądając przez szybę do środka. Podobny widok był we wszystkich przychodniach.

Wg najnowszych informacji udostępnionych Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie, żadna przychodnia na terenie Gminy Chorkówka nie przyjmuje pacjentów.

Niezbędną pomoc medyczną świadczą szpitalne izby przyjęć, SOR-y oraz punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

~Podatnik

06-01-2015 12:47 2 0

[quote name="piotr wyspa"][quote name="Podatnik"][quote name="Dr. Glinka"][quote name="yyyyy"]Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html[/quote]

Masz rację !!!
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!![/quote]
Jeżeli jest Pani zorientowana ,to Kasy Chorych zostały zlikwidowane w 2003 roku.PANI Dr.Glinka proszę być zorientowanym w temacie.[/quote]
Czy Narodowy Fundusz Zdrowia, czy kasy chorych jeden c..j. To jest to samo. Dla niezorientowanych do dnia dzisiejszego zgłaszajac sie do ubezpieczenia w ZUS wpisuje się kasy chory wg rejonizacji. Na naszym terenie Podkarpacka Kasa Chorych z kodem 09. Tyle w temacie[/quote]
Nie ma już Kasy Chorych ,a kontrakty lekarze podpisują z NFZ.Tyle w temacie.
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 12:46 1 1

[quote name="abc"]Oczywiście pomysł z dowożeniem jest wyjściem doraźnym.
Plan B Arłukowicza zakłada, że te wizyty będą zrefinansowane. Więc to nie ja opowiadam banialuki :lol:

A swoją drogą w dzisiejszych czasach dojazd parę kilometrów nie jest wielkim problemem. W każdej rodzinie (nawet najbiedniejszej, wystarczy podjechać pod UG w dniu wydawania darów lub zasiłków) znajdzie się jakieś auto. A komunikacja busowa jest coraz bardziej elastyczna i dopasowuje się do potrzeb mieszkańców.

A czy w Chorkówce jest USG, EKG, rentgen, spirometria, audiometria?
Czy są badania medycyny pracy? Czy jest poradnia ginekologiczna, urologiczna, reumatologiczna, laryngologiczna?

W Dukli u dra Krajmasa są. A jak nie wierzycie to poczytajcie tu: http://medicusdukla.pl/index.html[/quote]
Takie małe pytanko retoryczne: Ile kobiet poddało sie darmowym (finansowanym przez NFZ) badaniom mammograficznym, ile badaniom cytologicznym, ile mężczyzn poddało sie badaniom prostaty....przy tych badaniach wykrywa się pierwsze objawy m.in. nowotworowe....Tak na marginesie
Odpowiedz

Jerry

06-01-2015 12:44 0 1

Ja odnosiłem sie do tego:

[quote name="Dr. Glinka"]
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!![/quote]

A transport to bez łaski Pan Wójt! Mniejsze diety dla radnych, mniejsze uposażenie dla siebie i jeszcze zostanie!
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 12:41 0 1

[quote name="abc"]Oczywiście pomysł z dowożeniem jest wyjściem doraźnym.
Plan B Arłukowicza zakłada, że te wizyty będą zrefinansowane. Więc to nie ja opowiadam banialuki :lol:

A swoją drogą w dzisiejszych czasach dojazd parę kilometrów nie jest wielkim problemem. W każdej rodzinie (nawet najbiedniejszej, wystarczy podjechać pod UG w dniu wydawania darów lub zasiłków) znajdzie się jakieś auto. A komunikacja busowa jest coraz bardziej elastyczna i dopasowuje się do potrzeb mieszkańców.

A czy w Chorkówce jest USG, EKG, rentgen, spirometria, audiometria?
Czy są badania medycyny pracy? Czy jest poradnia ginekologiczna, urologiczna, reumatologiczna, laryngologiczna?

W Dukli u dra Krajmasa są. A jak nie wierzycie to poczytajcie tu: http://medicusdukla.pl/index.html[/quote]
Drobna różnica: wizyta a nie transport
Odpowiedz

Jerry

06-01-2015 12:37 2 1

Oczywiście pomysł z dowożeniem jest wyjściem doraźnym.
Plan B Arłukowicza zakłada, że te wizyty będą zrefinansowane. Więc to nie ja opowiadam banialuki :lol:

A swoją drogą w dzisiejszych czasach dojazd parę kilometrów nie jest wielkim problemem. W każdej rodzinie (nawet najbiedniejszej, wystarczy podjechać pod UG w dniu wydawania darów lub zasiłków) znajdzie się jakieś auto. A komunikacja busowa jest coraz bardziej elastyczna i dopasowuje się do potrzeb mieszkańców.

A czy w Chorkówce jest USG, EKG, rentgen, spirometria, audiometria?
Czy są badania medycyny pracy? Czy jest poradnia ginekologiczna, urologiczna, reumatologiczna, laryngologiczna?

W Dukli u dra Krajmasa są. A jak nie wierzycie to poczytajcie tu: [url]http://medicusdukla.pl/index.html[/url]
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 12:32 1 1

[quote name="Podatnik"][quote name="Dr. Glinka"][quote name="yyyyy"]Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html[/quote]

Masz rację !!!
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!![/quote]
Jeżeli jest Pani zorientowana ,to Kasy Chorych zostały zlikwidowane w 2003 roku.PANI Dr.Glinka proszę być zorientowanym w temacie.[/quote]
Czy Narodowy Fundusz Zdrowia, czy kasy chorych jeden c..j. To jest to samo. Dla niezorientowanych do dnia dzisiejszego zgłaszajac sie do ubezpieczenia w ZUS wpisuje się kasy chory wg rejonizacji. Na naszym terenie Podkarpacka Kasa Chorych z kodem 09. Tyle w temacie
Odpowiedz

~Podatnik

06-01-2015 12:28 0 1

[quote name="Dr. Glinka"][quote name="yyyyy"]Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html[/quote]

Masz rację !!!
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!![/quote]
Jeżeli jest Pani zorientowana ,to Kasy Chorych zostały zlikwidowane w 2003 roku.PANI Dr.Glinka proszę być zorientowanym w temacie.
Odpowiedz

~zima

06-01-2015 11:37 1 1

zgadzm sie w Kobylanzch przy Domu KUltury powstal prywatny parking soltys nic nie dziala w tej sprawie bo sie boi zeby ktos go nie podrapal po glowie i nie pogonili ,a nogi ma juz nie do ucieczki .Soltysie jesli to cztasz a wiem ze nie bo ni umisz komputera otwworzyc to moze ci rodzina przekaze OBUDZ SIE
Odpowiedz

~Dr. Glinka

06-01-2015 11:23 1 0

[quote name="yyyyy"]Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html[/quote]

Masz rację !!!
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!!
Odpowiedz

~kobylanin

06-01-2015 11:08 1 0

No moze i Kobylany sie obudza i zaczna walczyć o lepsza przechodnie niz dotychczas poniewaz O Z zamknięty a tak niedaleko dr. Pilny przyjmuje i tzeba sie yam przepisac bo mamy do tego prawo a napewno w Lękach Duk. jest lepszy osrodek ,jest tez pedriatra a tu u nas nic tylko 4 dni po 2 godziny i to czsami nie bo sa wakacje czy ferie tylko raz w tugodniu przyjmuje lekarz zastępczy a gdzie jes sołtys azeby tym sie zajal, ale on sie boi tego dotykac bo zona by stracila prace.Sołtysa w Kobylanach trzeba zmienic,on nic nie dziala w Kobylanach nie ma swojego zdania a kolo domu Kultury zrobiony jest bezplatny parking przedtem nie wolno bylo na kostke wjechac samochodem z Pania młoda a teraz parking bez ograniczen o jakiej ciezkosci auta ,a gdzie sa te bramki co byly na zakaz wjazdy moze pan soltys raczyl by sie wupowiedziec na zebraniu wiejskim.A co nam jest z takiedo soltysa,ba zebrania robi raz do roku tylko wtedy jak jest podzial srodkow .Kobylany nie chca takiego soltysa nic w kobylanach nie robi tylko kasa kasa
Odpowiedz

~yyyyy

06-01-2015 11:07 1 0

Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html
Odpowiedz

~Ja Anna

06-01-2015 10:47 0 1

Wybór lekarza rodzinnego to była sprawa indywidualna każdego obywatela i, jak dobrze pamiętam, nie musieliśmy się zapisywać do konkretnej przychodni na terenie gminy. Teraz można w dalszym ciągu wybierać sobie lekarzy podstawowej opieki i można się przepisać. Pytanie tylko do kogo? - jeżeli w naszym terenie i mam na myśli nie tylko gminę Chorkówka ale i okoliczne gminy i miasto Krosno ponad 90% gabinetów strajkuje. Dr Krajmas nie jest w stanie przyjąć wszystkich - dziwi mnie pomysł ABC (ale mnie tak w ogóle dziwi jego tok rozumowania )z tymi dojazdami. Popatrzcie co się dzieje w krośnieńskim szpitalu !!!. Dopóki się nie zmieni ogólnopolski sposób zarządzania służbą zdrowia nic się nie zmieni!!!
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 09:55 0 1

Taka mała ciekawostka!!!! Polecam wszystkim co pracują, bądź pracowali w KHS KROSNO SA. Tym co są zapisani, badź korzystają (poprawniej korzystali, bo gabinety są zamknięte) z przychodni ZDROWIE, mieszczącej się przy KHS. Czym zajmują się związki zawodowe? Czy bronią praw pracowniczych? Czy dbają o ludzi? Jeżeli tak to jest to tylko teoria!!!! Zajmują się BIZNESEM, a na domiar złego uniemozliwiły dostep do gabinetów specjalistycznych, czy do lekarza pierwszego kontaktu. Wspólnikami niniejszej przychodni są:
Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Solidarność Przy KSH
Związek Zawodowy Inżynierów i Techników Zakładowa Organizacja Związkowa Przy Krośnieńskich Hutach Szkła Krosno
Dla niedowiarków radze poszperać w necie a dokładniej w KRS (Krajowy Rejest Sądowy)
Odpowiedz

~miweszkaniecy

06-01-2015 09:47 0 1

[quote name="kasa sie liczy"]Medykom zawsze mało, złodzieje pracuja jak chcą przychodzą do pracy na którą chcą, kasę zgarniają na lewo i prawo i jeszcze i mało! zatrudnic młodych, którzy chcą leczyć a nie tych, którzy tylko wszystko przeliczaja na pieniadze.[/quote]
młodzi dawno wyjechali z tej zielonej wyspy nie pretensje do lekarzy tylko trzeba poczytać to żąda minister i z tego wyciągnij wnioski i szanowny przedmówco ja sam mam kłopoty bo jak się udałem do szpitala to chodziłem jak to się mówi od P.....
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 08:40 1 0

[quote name="abc"]Proponuję żeby Pan Wójt, podobnie jak jakiś wójt w gdzieś w Polsce, uruchomił busa ze Zręcina, przez Chorkówkę, Machnówkę, Bóbrkę, Kobylany, Sulistrową i Draganową do Głojsc - gdzie od rana w środę przyjmuje dr Krajmas z Dukli. A drugiego przez Żeglce, Kopytową, Leśniówkę, Faliszówkę i Poraj do Nowego Żmigrodu - w powiecie Jasielskim - gdzie wszystkie przychodnie pracują normalnie.
Skoro odpowiada za opiekę zdrowotną, niech odpowiada.
Przewoźników nie brakuje: Miko, Miś, Beskid itp...[/quote]
A dlaczego mamy finansować z naszych podatków transport!!! Chyba dość ponosimy kosztów jeżdżąc po lekarzach i całując klamki. Tak jak pisałem wcześniej. Taniej będzie wypowiedzieć umowy najmu lokali lekarzom, którzy szantażują mieszkańców a inni przyjdą na ich miejsca. A jak poczują respekt, poczują, że nie są niezastąpieni to zaczną lepiej leczyć, czy dbać o chorych w gminie. Transport to tylko środek tymczasowy, doraźny...ale jak długo można tolerować rozpasanie medyków?????????????? PANIE WÓJCIE!!!! Czas na stanowcze działania!!!!! Proszę nie zapominać jakie ciążą zadania na GMINIE!!!!
Odpowiedz

Jerry

06-01-2015 01:12 1 1

Proponuję żeby Pan Wójt, podobnie jak jakiś wójt w gdzieś w Polsce, uruchomił busa ze Zręcina, przez Chorkówkę, Machnówkę, Bóbrkę, Kobylany, Sulistrową i Draganową do Głojsc - gdzie od rana w środę przyjmuje dr Krajmas z Dukli. A drugiego przez Żeglce, Kopytową, Leśniówkę, Faliszówkę i Poraj do Nowego Żmigrodu - w powiecie Jasielskim - gdzie wszystkie przychodnie pracują normalnie.
Skoro odpowiada za opiekę zdrowotną, niech odpowiada.
Przewoźników nie brakuje: Miko, Miś, Beskid itp...
Odpowiedz

~piotr wyspa

05-01-2015 23:59 0 2

[quote name="Ja Anna"]A gdzie są prezydenci miasta Krosna - tylko dwa gabinety podpisały umowę - i włodarze innych miast i gmin !!! Jak można w ten sposób interpretować ustawę o samorządzie Piotrze z Wyspy? To co się dzieje nie jest winą ani tego ani innego wójta, czy prezydenta. To jest wina naszego chorego systemu i władz państwowych najwyższego szczebla. To tez wina lekarzy, którzy ponad swoją misję przedkładają pieniądze. I wreszcie to wina nas wszystkich - sami ich tego nauczyliśmy. I tak na koniec Piotrze jak Ci żona obiadu nie ugotuje, bo zastrajkuje - to też przez WÓJTA :-)[/quote]
Aniu fatalny, nietrafiony dałaś przykład z tym obiadem. Wielce naganne jest jak kapitan ucieka z tonącego statu.Chyba z tym się zgodzisz? A co zrobili lekarze? Zamknęli drzwi przed chorymi pacjentami. Pacjentami, którzy im zaufali. Pacjentami, którzy są chorzy i oczekują pomocy....A może by tak ...w ramach zadośćuczynienia zablokować przychodnie jak dojdzie do powrotu na miejsca pracy przez lekarz. Oni uwielbiają tzw. dowody wdzięczności ...i im podziękować. Uciekłeś pozostawiając nas schorowanych za zamkniętymi drzwiami to teraz nadszedł czas zapłaty...teraz MY tobie podziękujemy...przyjdzie inny lekarz...może zrozumie, że pacjent ponad wszystko. A odnośnie przepisu. Jest on adekwatny do sytuacji, tylko należy go wcielić w życie. Dlaczego pusty lokal, gdzie można świadczyć usługi medyczne ma być zamkniety. I tym sposobem blokować miejsce do wykonywania zawodu innym. Oni tego budynku (lokalu) nie stworzyli. Nie wybudowali. To społeczeństwo gminy budowało., aby im służyło i przyszłym pokoleniom.
Odpowiedz

~Dr. Glinka

05-01-2015 22:19 1 1

[b]Kriss ciekawe kiedy ktoś tobie proces wytoczy za te idiotyzmy ?
[/b][/quote]
Masz kolego wiele racji. Powinniśmy się zebrać i zaprotestować przed urzędem gminy, może wreszcie ktoś się obudzi!!! A swoją drogą to pogonić tych konowałów z gminy i pozwać do sądu o odszkodowania. Musieliśmy jechać do innych lekarzy -koszty- nerwy nas ponosiły - to akurat nie jest wymierne, no i straciliśmy zdrowie. Gdyby tak kilka pozwów lub pozew zbiorowy złożyć to by wiedzieli za czyje pieniądze studiowali i co to jest SŁUŻBA ZDROWIA.[/quote]
Odpowiedz

~Dr. Glinka

05-01-2015 22:08 0 1

Masz kolego wiele racji. Powinniśmy się zebrać i zaprotestować przed urzędem gminy, może wreszcie ktoś się obudzi!!! A swoją drogą to pogonić tych konowałów z gminy i pozwać do sądu o odszkodowania. Musieliśmy jechać do innych lekarzy -koszty- nerwy nas ponosiły - to akurat nie jest wymierne, no i straciliśmy zdrowie. Gdyby tak kilka pozwów lub pozew zbiorowy złożyć to by wiedzieli za czyje pieniądze studiowali i co to jest SŁUŻBA ZDROWIA.[/quote]
Tak Kriss pójdę za Tobą w ciemno i będę protestował :lol: , ale dopiero wtedy, gdy przestanie mi Ciebie być żal :lol: !!! Lekarze psychiatrzy przyjmują !!!
Odpowiedz

~Ja Anna

05-01-2015 21:49 2 0

A gdzie są prezydenci miasta Krosna - tylko dwa gabinety podpisały umowę - i włodarze innych miast i gmin !!! Jak można w ten sposób interpretować ustawę o samorządzie Piotrze z Wyspy? To co się dzieje nie jest winą ani tego ani innego wójta, czy prezydenta. To jest wina naszego chorego systemu i władz państwowych najwyższego szczebla. To tez wina lekarzy, którzy ponad swoją misję przedkładają pieniądze. I wreszcie to wina nas wszystkich - sami ich tego nauczyliśmy. I tak na koniec Piotrze jak Ci żona obiadu nie ugotuje, bo zastrajkuje - to też przez WÓJTA :-)
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.