Zamknięte są wszystkie gabinety lekarzy rodzinnych na terenie Gminy Chorkówka. Pacjentom, którzy nie mogą dostać się od rana do lekarzy, puszczają nerwy.

Pacjenci od rana próbowali zarejestrować się do lekarza rodzinnego. Tylko umierać, do lekarza nie ma szans - mówi starszy mężczyzna szarpiąc za drzwi przychodni w Zręcinie. Oni nie martwią się o ludzi, oni się martwią o siebie - wtórowała mu kobieta spoglądając przez szybę do środka. Podobny widok był we wszystkich przychodniach.

Wg najnowszych informacji udostępnionych Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia z siedzibą w Rzeszowie, żadna przychodnia na terenie Gminy Chorkówka nie przyjmuje pacjentów.

Niezbędną pomoc medyczną świadczą szpitalne izby przyjęć, SOR-y oraz punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.

~Wacław Gumka

11-01-2015 21:52 1 1

Dzwoni facet do publicznej przychodni:
- Dzień dobry, na kiedy mogę się zapisać do okulisty?
- Za cztery lata.
- Ale za cztery lata rano czy po południu?
- Panie, przecież to za cztery lata, dlaczego już teraz chce Pan wiedzieć czy to będzie rano czy po południu?
- No bo rano mam wizytę u ortopedy.
Odpowiedz

~yes

08-01-2015 19:26 1 2

Pacjent podpisał umowe z konkretnym lekarzem rodzinnym ; wiec jesli lekarz odmawia prtzyjeć to złamał umowe ! Jaswne ! To ze korzysta z tej czy innej placówki Gminy ,to już inna "broszka ' .
Odpowiedz

~piotr wyspa

07-01-2015 21:46 1 0

WIEDZA, która może się przydać przy następnych ekscesach lekarzy rodzinnych
Jeżeli lekarze z PZ zastraszają swoich pacjentów, którzy klną pod nosem, serdecznie mają dość !!! chodzenia od drzwi do drzwi zamkniętych przychodni, konsekwencjami prawnymi w stylu :”Obrażanie funkcjonariuszy podlega karze, a funkcjonariusze to my” – przypominają i straszą, że do więzienia można pójść nawet na trzy lata „, to trzeba uświadomić lekarzom z PZ, że ich postępowanie łamie prawo przy aprobacie prokuratury co już samo w sobie jest skandalem , nie wspominając o jeszcze większym skandalu jakim jest obecna bierność Rzecznika Praw Pacjenta, który ma prawne środki w stanowczym wyegzekwowaniu prawa.
Osoba potrzebująca porady lub pomocy lekarskiej, która zastała zamkniętą przychodnię, ma prawo do niezwłocznego złożenia zawiadomienia do prokuratury o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez lekarza. Każda osoba podpisująca deklarację o wyborze konkretnego lekarza pierwszego kontaktu, zawiera umowę z lekarzem, a nie z ministrem czy NFZ. Umowę, którą lekarz zamykając przychodnię zerwał, tym samym popełnił przestępstwo narażenia pacjenta na utratę zdrowia lub życia!!!
Jakie konsekwencje grożą lekarzowi w taki przypadku – Art. 160
§ 1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3
§ 2. Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
„W przypadku odstąpienia od leczenia, aby odstąpienie było skuteczne, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty lekarz ma obowiązek dostatecznie wcześnie uprzedzić o tym pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego bądź opiekuna faktycznego i wskazać realne możliwości uzyskania tego świadczenia u innego lekarza lub w podmiocie leczniczym. Pacjent nie będzie wówczas zaskoczony decyzją lekarza oraz będzie miał możliwość skontaktowania się z innym lekarzem w celu kontynuacji leczenia”.
„Lekarz ma obowiązek wydania dokumentacji medycznej co zagrożone jest grzywną do 500 000 zł.
Dodatkowo dysponowanie dokumentami do których nie ma się prawa – a dokumentacja medyczna jest własnością pacjenta i ma być bez zwłoki wydana na żądanie pacjenta to przestępstwo.
W świetle art. 276 Kodeksu karnego: „Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa lub usuwa dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”
Odpowiedz

~kriss

07-01-2015 21:43 1 1

[quote name="Dr. Glinka"][b]Kriss ciekawe kiedy ktoś tobie proces wytoczy za te idiotyzmy ?
[/b][/quote]
Kodeks Cywilny art 417 tu są takie idiotyzmy.
Odpowiedz

~kyt

07-01-2015 14:12 0 2

[quote name="xxz"]"do kyt" ty też nie odniosłeś sukcesu z języka polskiego.A Boga W TO NIE MIESZAJ TYLKO WUBIERZ SIE DO KOŚCIOŁA, A co do stylu pisowni prosze na dodatkowe lekcje.Pozdrawiam[/quote]
Aha koń by się uśmiał, hahahaha :-)
Odpowiedz

~abcd

07-01-2015 13:24 1 2

Porozumieli się - jedni centusie z drugimi ... przychodnie powinny być otwarte od dziś !!! :eek:
Odpowiedz

~xxz

07-01-2015 12:32 1 0

"do kyt" ty też nie odniosłeś sukcesu z języka polskiego.A Boga W TO NIE MIESZAJ TYLKO WUBIERZ SIE DO KOŚCIOŁA, A co do stylu pisowni prosze na dodatkowe lekcje.Pozdrawiam
Odpowiedz

~kyt

07-01-2015 11:23 0 1

[quote name="zima"]zgadzm sie w Kobylanzch przy Domu KUltury powstal prywatny parking soltys nic nie dziala w tej sprawie bo sie boi zeby ktos go nie podrapal po glowie i nie pogonili ,a nogi ma juz nie do ucieczki .Soltysie jesli to cztasz a wiem ze nie bo ni umisz komputera otwworzyc to moze ci rodzina przekaze OBUDZ SIE[/quote]
[quote name="zima"]zgadzm sie w Kobylanzch przy Domu KUltury powstal prywatny parking soltys nic nie dziala w tej sprawie bo sie boi zeby ktos go nie podrapal po glowie i nie pogonili ,a nogi ma juz nie do ucieczki .Soltysie jesli to cztasz a wiem ze nie bo ni umisz komputera otwworzyc to moze ci rodzina przekaze OBUDZ SIE[/quote]

Dzieki Bogu "zima" długo nie potrwa, obrażać też nie umie, bo i pisać nie umie, jakimś cudem komputer umie otworzyć, ale jak to się stało to chyba jakiś cud, normalnie 8 cud świata, że tacy ludzie po ziemi chodzą, widzisz Boże i nie grzmisz, mały człowieku proszę Cię nie otwieraj więcej komputera, chociaż to umiesz, już to wiemy, pochwaliłeś się, wystarczy.
Odpowiedz

~miweszkaniecy

07-01-2015 11:19 1 1

[quote name="konopia"]To, że gmina może wymówić wynajem budynku gdzie się mieści ośrodek zdrowia to może i racja ale na jakich warunkach to się odbywa to już inna sprawa, na pewno nie może tego zrobić z dnia na dzień. Nawet jak by mógł to zrobić, to skąd wy lekarza chcecie od razu znaleźć który by recepty zaczął wypisywać jak do około, żaden (przynajmniej większość) umowy nie podpisał.

Lekarze z ośrodków zdrowia nie przyjmują bo mają taki kaprys i raczej nikt im tu nic nie zrobi, bo teraz takie ośrodki to całkowita prywata, umowy taki nie podpisał z NFZ-em i przyjmował nie będzie. Tak jak gość który miał sklep, ale że mu go prowadzić już nie opłaci to zamknął i tyle i nikt do niego pretensji mieć nie może, no chyba, że sklep był by państwowy. Przysięga lekarska i obowiązek leczenia ludzi, proszę, przestańcie, naprawdę w to wierzycie.

żeby nie było nie popieram zachowania lekarzy, na pewno w ich zachowaniu nie chodzi o dobro pacjenta tylko o dobro ich portfela.[/quote]
[quote name="konopia"]To, że gmina może wymówić wynajem budynku gdzie się mieści ośrodek zdrowia to może i racja ale na jakich warunkach to się odbywa to już inna sprawa, na pewno nie może tego zrobić z dnia na dzień. Nawet jak by mógł to zrobić, to skąd wy lekarza chcecie od razu znaleźć który by recepty zaczął wypisywać jak do około, żaden (przynajmniej większość) umowy nie podpisał.

Lekarze z ośrodków zdrowia nie przyjmują bo mają taki kaprys i raczej nikt im tu nic nie zrobi, bo teraz takie ośrodki to całkowita prywata, umowy taki nie podpisał z NFZ-em i przyjmował nie będzie. Tak jak gość który miał sklep, ale że mu go prowadzić już nie opłaci to zamknął i tyle i nikt do niego pretensji mieć nie może, no chyba, że sklep był by państwowy. Przysięga lekarska i obowiązek leczenia ludzi, proszę, przestańcie, naprawdę w to wierzycie.

żeby nie było nie popieram zachowania lekarzy, na pewno w ich zachowaniu nie chodzi o dobro pacjenta tylko o dobro ich portfela.[/quote]
I to twój błąd bo nie czytasz do konca to chce koalicja PO/PSL a nie sam minister
Odpowiedz

~konopia

06-01-2015 22:27 2 0

To, że gmina może wymówić wynajem budynku gdzie się mieści ośrodek zdrowia to może i racja ale na jakich warunkach to się odbywa to już inna sprawa, na pewno nie może tego zrobić z dnia na dzień. Nawet jak by mógł to zrobić, to skąd wy lekarza chcecie od razu znaleźć który by recepty zaczął wypisywać jak do około, żaden (przynajmniej większość) umowy nie podpisał.

Lekarze z ośrodków zdrowia nie przyjmują bo mają taki kaprys i raczej nikt im tu nic nie zrobi, bo teraz takie ośrodki to całkowita prywata, umowy taki nie podpisał z NFZ-em i przyjmował nie będzie. Tak jak gość który miał sklep, ale że mu go prowadzić już nie opłaci to zamknął i tyle i nikt do niego pretensji mieć nie może, no chyba, że sklep był by państwowy. Przysięga lekarska i obowiązek leczenia ludzi, proszę, przestańcie, naprawdę w to wierzycie.

żeby nie było nie popieram zachowania lekarzy, na pewno w ich zachowaniu nie chodzi o dobro pacjenta tylko o dobro ich portfela.
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 22:04 1 1

[quote name="53 wacek"]interesowało by mnie i sądzę że nie tylko mnie stanowisko Rady Gminy w tej sprawie
Panowie do dzieła[/quote]
Myślisz, ze coś zrobią....???? NIC nie zrobią, nawet nie dadzą pod dyskusję na posiedzeniu!!! Tak samo będzie reagowała władza wykonawcza w GMINIE jakim jest WÓJT. A rozwiązanie jest proste. Od samego początku w tej kwestii wypowiadałem się. Są przepisy, które dają narzędzie władzy gminnej, tylko trzeba po nie sięgnąć. A że nic nie zrobią to proste. Wybory są za 4 lata!!! Poprzez zaniechanie władz gminy cierpią jej mieszkańcy. Ale kogo to obchodzi. I dopóki tego problemu nie rozwiążą w sposób tak radykalny jak postępują lekarze wobec swoich pacjentów, to problem będzie narastał co roku. A że wybory wypadają zawsze jesienią to mogą spokojnie spać. Natomiast aroganckie postawy medyków są eksponowane na przełomie roku. Kalendarz mówi sam za siebie...ruchów ze strony władz gminy nie będzie!!!
Odpowiedz

~53 wacek

06-01-2015 20:26 2 0

interesowało by mnie i sądzę że nie tylko mnie stanowisko Rady Gminy w tej sprawie
Panowie do dzieła
Odpowiedz

~kriss

06-01-2015 18:21 1 0

[quote name="Dr. Glinka"][b]Kriss ciekawe kiedy ktoś tobie proces wytoczy za te idiotyzmy ?
[/b][/quote]
Masz kolego wiele racji. Powinniśmy się zebrać i zaprotestować przed urzędem gminy, może wreszcie ktoś się obudzi!!! A swoją drogą to pogonić tych konowałów z gminy i pozwać do sądu o odszkodowania. Musieliśmy jechać do innych lekarzy -koszty- nerwy nas ponosiły - to akurat nie jest wymierne, no i straciliśmy zdrowie. Gdyby tak kilka pozwów lub pozew zbiorowy złożyć to by wiedzieli za czyje pieniądze studiowali i co to jest SŁUŻBA ZDROWIA.[/quote][/quote]

Wybór lekarza pierwszego kontaktu to tak jak wybranie firmy np. sprzątającej. Jeśli firma bierze pieniądze a nie wywiązuje się z umowy... To chyba wiesz co trzeba zrobić? Starasz się być inteligentny dr.... ale Ci to nie wychodzi.I staraj się mnie nie obrażać!
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 16:39 2 0

Nius dnia. Dzisiaj o 16,00 minister zaprasza PZ do siebie.
45 lat gnębiła nas "czerwona" mafia. Od 10 lat "biała" mafia...mimo że nazywają się "zieloną" (Porozumienie Zielonogórskie). Myślałem że minister ma JAJA.... Zapomniał, że z terrorystami się nie negocjuje!!!!
Zobaczycie, ze jutro, najpóźniej po jutrze przychodnie będą otwarte, Dodatkowy miliard pln się znajdzie. Wszelkie procedury zostaną zlikwidowane. A nam Kowalskim, Nowakom....co pozostanie??? Pozostanie dalej bić pokłony, wręczać tzw. dowody wdzięczności... i cieszyć się, że nie zostaliśmy zrugani, poniżeni...a w gabinecie głupio się uśmiechać, przytakiwać...i wyrazy poparcia głosić dla "białej" mafii. Znowu będą "panami" życia i śmierci... Cóż...Polak lubi być bity w dupę. I być na łasce innych....W każdym podręczniku historii to dokładnie opisują...i nic się nie zmieniło....
Odpowiedz

~miweszkaniecy

06-01-2015 15:32 2 1

[quote name="taki tam"][quote name="zima"]zgadzm sie w Kobylanzch przy Domu KUltury powstal prywatny parking soltys nic nie dziala w tej sprawie bo sie boi zeby ktos go nie podrapal po glowie i nie pogonili ,a nogi ma juz nie do ucieczki .Soltysie jesli to cztasz a wiem ze nie bo ni umisz komputera otwworzyc to moze ci rodzina przekaze OBUDZ SIE[/quote]
Nie wiem i nie interesuje mnie,czy sołtys w Kobylanach ma komputer i czy umie go włączyć.A dla Ciebie "zimo" i "kobylanin" taka moja rada,skoro masz komputer,umiesz go otworzyć. to najwyższy czas nauczyć się pisać.NIE RÓB OBCIACHU na całą gminę.[/quote]
O co tu chodzi nasze pekaeso
Odpowiedz

Jerry

06-01-2015 15:18 0 2

[quote name="dddddddddddddd"]dajcie spokoj z lekarzami jutro gabinety sa pootwierane to naprzod nie macie innych zmarwien[/quote]
Jakieś nowiny z MZ lub PZ?
Odpowiedz

~dddddddddddddd

06-01-2015 14:33 2 0

dajcie spokoj z lekarzami jutro gabinety sa pootwierane to naprzod nie macie innych zmarwien
Odpowiedz

~taki tam

06-01-2015 14:07 0 1

[quote name="zima"]zgadzm sie w Kobylanzch przy Domu KUltury powstal prywatny parking soltys nic nie dziala w tej sprawie bo sie boi zeby ktos go nie podrapal po glowie i nie pogonili ,a nogi ma juz nie do ucieczki .Soltysie jesli to cztasz a wiem ze nie bo ni umisz komputera otwworzyc to moze ci rodzina przekaze OBUDZ SIE[/quote]
Nie wiem i nie interesuje mnie,czy sołtys w Kobylanach ma komputer i czy umie go włączyć.A dla Ciebie "zimo" i "kobylanin" taka moja rada,skoro masz komputer,umiesz go otworzyć. to najwyższy czas nauczyć się pisać.NIE RÓB OBCIACHU na całą gminę.
Odpowiedz

~Podatnik

06-01-2015 13:08 2 1

[quote name="piotr wyspa"][quote name="Podatnik"][quote name="piotr wyspa"][quote name="Podatnik"][quote name="Dr. Glinka"][quote name="yyyyy"]Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html[/quote]

Masz rację !!!
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!![/quote]
Jeżeli jest Pani zorientowana ,to Kasy Chorych zostały zlikwidowane w 2003 roku.PANI Dr.Glinka proszę być zorientowanym w temacie.[/quote]
Czy Narodowy Fundusz Zdrowia, czy kasy chorych jeden c..j. To jest to samo. Dla niezorientowanych do dnia dzisiejszego zgłaszajac sie do ubezpieczenia w ZUS wpisuje się kasy chory wg rejonizacji. Na naszym terenie Podkarpacka Kasa Chorych z kodem 09. Tyle w temacie[/quote]
Nie ma już Kasy Chorych ,a kontrakty lekarze podpisują z NFZ.Tyle w temacie.[/quote]
Ale to nie zmienia faktu, iż każdy wie o czym jest MOWA. Jak już to przyjeło sie potoczne okreslenie kasa chorych i nie zmienia to faktu iż faktycznie umowy są podpisywane z Narodowym Funduszem Zdrowia, ale też nie zmienia faktu, iż zgłaszajac sie do ubezpieczenia zdrowotnego, w formularzach ZUS nadal obowiazuje określenie Podkarpacka kasa chorych z kodem 09[/quote]
Faktem jest to ,że Podkarpacka Kasa Chorych z kodem 09 ,to tylko urzędasy ,tak jak w innych województwach.
Odpowiedz

~piotr wyspa

06-01-2015 12:59 2 0

[quote name="Podatnik"][quote name="piotr wyspa"][quote name="Podatnik"][quote name="Dr. Glinka"][quote name="yyyyy"]Widzę że ludzie tu są jak barany. Potrafią tylko beczeć i wylewać swoje żale.
Jak by mój lekarz zastrajkował i mnie przyjął to bym po prostu zmienił na innego, który nie olewa swoich pacjentów którzy go utrzymują.
Link z pracującymi ośrodkami zdrowia.
http://www.chorkowka.pl/gmina/aktualnosci/422.html[/quote]

Masz rację !!!
A [b]abc[/b] niech nie robi ludziom wody z mózgu i nie wysyła ich do Nowego Żmigrodu czy do Dukli. Jeżeli nie jesteśmy tam zapisani do lekarza rodzinnego to na kasę chorych wystawią na nas cztery litery!!! Chyba, że przyjdziemy z wizytą prywatnie - to wtedy będzie inna rozmowa !!![/quote]
Jeżeli jest Pani zorientowana ,to Kasy Chorych zostały zlikwidowane w 2003 roku.PANI Dr.Glinka proszę być zorientowanym w temacie.[/quote]
Czy Narodowy Fundusz Zdrowia, czy kasy chorych jeden c..j. To jest to samo. Dla niezorientowanych do dnia dzisiejszego zgłaszajac sie do ubezpieczenia w ZUS wpisuje się kasy chory wg rejonizacji. Na naszym terenie Podkarpacka Kasa Chorych z kodem 09. Tyle w temacie[/quote]
Nie ma już Kasy Chorych ,a kontrakty lekarze podpisują z NFZ.Tyle w temacie.[/quote]
Ale to nie zmienia faktu, iż każdy wie o czym jest MOWA. Jak już to przyjeło sie potoczne okreslenie kasa chorych i nie zmienia to faktu iż faktycznie umowy są podpisywane z Narodowym Funduszem Zdrowia, ale też nie zmienia faktu, iż zgłaszajac sie do ubezpieczenia zdrowotnego, w formularzach ZUS nadal obowiazuje określenie Podkarpacka kasa chorych z kodem 09
Odpowiedz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. terazKrosno.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.